مزایای طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی
از زمان توسعه تکنولوژی و طراحی سایت ها،طراحی سایت فروشگاهی بیشترین تقاضای طراحی سایت بوده است و معروف ترین وب سایت ها از نوع فروشگاهی هستند و امروزه افراد به سایت های فروشگاهی علاقه ی بیشتری نسبت به مغازه ها و پاساژها نشان می دهند،بنابراین طراحی سایت فروشگاهی اهمیت ویژه ای دارد و در واقع ویترین مغازه ی شما به حساب ی آید و نمایشگر محصولات یا خدمات شما می باشد و اگر طراحی سایت فروشگاهی موفقی داشته باشید پیشرفت و گسترش کسب و کار شما تضمین شده است.

 

 

طراحی سایت فروشگاهی مثل راه اندازی یک مغازه برای شماست و دیگر لازم نیست نگران اجاره ی مغازه و ساعت حضور در مغازه باشید و به مشتریان حق انتخاب می دهید و به راحتی می توان تنوع محصولات را در سایت فروشگاهی عرضه کرد و به مشتریان امکان بازدید از فروشگاه را در هر زمان از شبانه روز می دهید.با طراحی سایت فروشگاهی می توانید بدون هزینه های سنگین کسب و کار خود را اداره کنید. با توسعه سایت های فروشگاهی، طراحی سایت به نوعی رقابت تبدیل شده است و مشتریان علاقه ی زیادی به این نوع سایت ها نشان می دهند. طراحی سایت فروشگاهی می توانید اعتماد مشتریان را جلب کرده و مشتریان ثابت جذب کنید. همانطور که نوع برخورد فروشنده با مشتری در فروشگاه ها اهمیت دارد در سایت های فروشگاهی هم چنین است.طراحی سایت فروشگاهی دارای ویژگی های زیر است.
ویژگی های کلیدی
وقتی به عنوان یک مشتری وارد یک سایت فروشگاهی میشود با چندین صفحه روبه رو میشوید تا بتوانید خرید آسانی داشته باشید و محصول مورد نظر خود را بیابید.

 

 

پیشنهادات ویژه در صفحه اول سایت
صفحه اول یک سایت فروشگاهی مهمترین بخش سایت است و بایدپیشنهادات ویژه، تخفیف ها، جشنواره های فروش و… را در آن جای داد تا برای بازدیدکنندگان سایت جذاب باشد.
بنابراین خریداران با لیستی از محصولات ویژه مواجه میشوند که مشتری می تواند با جستجو کردن در بین آنها کالای مورد نیاز خود را با همان کیفیت ولی با تخفیف بیشتر پیدا کند.
قابلیت جستجو و دسته بندی کردن محصولات:
طراحی سایت فروشگاهی باید محصولات را به صورت دسته بندی از لحاظ ابعاد رنگ وزن جنس و قیمت دسته بندی کند تا در انتخاب محصول مورد نظر خود دچار سردرگمی نشود و در کمترین زمان ممکن بتوانید آن را پیدا کرده و خریداری کنید.
محصولات مرتبط و پیشنهادی:
وقتی کاربر یک محصول را جستجو میکند یک سری محصولات مشابه آن نیز نمایش داده میشود که این کار باعث میشود مشتری گزینه های بیشتری برای خرید داشته باشد و هم در وقت او صرفه جویی شود.این محصولات پیشنهادی می تواند حس خرید را در کاربر به وجود بیاورد و باعث فروش بیشتر محصولات شود. .پس قسمت کالاهای پیشنهادی نقش مهمی را در طراحی سایت فروشگاهی ایفا میکند.
نظرات کاربران:
یکی از مهمترین قسمت هایی که باعث اعتبار سایت میشود بها دادن و ارزش قائل بودن برای نظرات مشتریان است و در نظر گرفتن قسمتی ویژه برای اینکار در طراحی سایت فروشگاهی، گفتگو بین کاربران باعث میشود که صفحه ی نظرات همیشه به روز بوده و این فعالیت ها نقش زیادی در بازدید کاربران از سایت فروشگاهی شما دارد.
جزئیات محصولات:
قسمت جزئیات محصول در واقع خواندنی ترین بخش سایت فروشگاهی است. اینکه مشخصات محصول چگونه مطرح شود نقش مهمی در جایگاه  سایت فروشگاهی در موتورهای جستجو مانند گوگل دارد. شما در این قسمت جدای از مشخصات فنی محصول، می توانید مطالبی مانند دستورالعمل استفاده از آن، طرز ساخت کالا، نحوه تعمیر در صورت خرابی و… را منتشر کنید تا بدین ترتیب بازاریابی محتوایی موثری برای سایت فروشگاهی خود انجام داده باشید.

روش های پرداخت متنوع در سایت فروشگاهی:
پرداخت کردن با روش های مختلف مثل پرداخت آنلاین و حضوری و یا….. علاوه بر آسان کردن روند خرید کالا موجب جلب اعتماد مشتری می شود بنابراین سایت های فروشگاهی باید شرایطی فراهم کنند تا مشتری بتواند با حداقل تعداد تراکنش اقدام به پرداخت آنلاین کرده و کالای خود را دریافت کند.
سبد خرید دینامیکی:
یکی از پرکاربرد ترین قسمت های طراحی سایت فروشگاهی سبد خرید است .خریدار میتواند به راحتی محصولات را به این سبد اضافه و یا حذف کند و مشخصات آن ها را ویرایش کند.علاوه بر اینها می تواند لیست هزینه ها و تخفیفات اعمال شده را هم مشاهده کند.
گزینه های نحوه ی ارسال:
هرچه راه های بیشتری برای ارسال کالا به کاربر پیشنهاد کنید، احتمال فروش نیز افزایش خواهد یافت.شما میتوانید با طراحی مناسب هزینه های ارسال و زمان ارسال را در این سیستم فعال کنید و با قرار دادن کد رهگیری در اختیار خریدار او را از خرید تا تحویل محصولش در جریان فرآیند این کار قرار داد.

 

 

 

5 ویژگی برتر سایت فروشگاهی
1)قابل مشاهده بودن سایت در گوشی،تبلت و دسکتاپ:
از آن جایی که قرن 21 قرن تکنولوژی و ارتباطات است و تقریبا همه ی مردم از وسایل ارتباطی هوشمند از جمله لپ تاب و گوشی استفاده میکنند پس لازم است سایتی که طراحی می کنیم با همه ی این وسایل سازگار بوده تا مشتری بتواند با هر وسیله ای که دارد خرید های مورد نیاز خود را از سایت انجام دهد.
2)طراحی ظاهر سایت بصورت سفارشی:
ظاهر در طراحی سایت فروشگاهی باید بر اساس سلیقه و سفارش مشتری باشد و از موضوعات و کالاهایی استفاده شود که مطابق میل کاربر باشد این ویژگی باعث میشود که شما قبل ایجاد سایت نظر و سلیقه ی مشتری را بپرسید و از آنها بخواهید سایت هایی که از نظر رنگ و کالا و شکل مطابق میلشان است به شما معرفی کنند تا شما بتوانید ایده جدیدی برای ایجاد سایت داشته باشید.
3)بخش مدیریت پیشرفته :
علاوه بر سلیقه و راحتی مشتری باید یک قسمت را هم در نظر بگیرید که مدیر سایت فروشگاهی بتواند به راحتی تغییرات لازم را اعمال کند این تغییرات شامل اتمام کالا،اضافه کردن محصول جدید و تغییر قیمت ها و غیره می باشد.

 

4)طراحی ماژول سایت فروشگاهی:
افزودن ماژول به منظور ارتقای عملکرد فروشگاه انجام میشود.
طراحی سایت فروشگاه باید به گونه ای باشد که علاوه بر امکانات پیش فرض، در صورت نیاز مالک فروشگاه می‌توان امکانات جدیدی را به آن افزود.
این قابلیت با افزودن و نصب یک ماژول به هسته اصلی فروشگاه ممکن می‌گردد. لذا در صورتی که در آینده، شما نیازمند امکان خاصی به فروشگاه طراحی شده خود داشته باشید، بدون آنکه نیازمند طراحی فروشگاه اینترنتی جدیدی باشید، در مدت زمانی بسیار کم می‌توانید قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های جدید را به فروشگاه آنلاین خود بیفزائید . این امر باعث صرفه جویی در هزینه ها و افزودن امکانات پیشرفته مطابق با نیاز مدیریت.
5)محتوای قوی:
داشتن محتوی و توصیف قوی محصولات در طراحی یک سایت فروشگاهی یک تکنیک اساسی برای جذب مشتری است و نوعی تبلیغ و بازاریابی به حساب می آید و یک طراحی سایت موفق باید تمام جوانب را در نظر داشته باشد و مشخصات فنی محصول و نحوه ی معرفی محصول در سایت فروشگاهی اهمیت ویژه ای دارد.
امیدوارم از این مطالب ما راضی باشید
برای دیدن بقیه مقالات ما کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =