استانداردهای سئو

استانداردهای سئو

استانداردهای سئو (بهینه سازی وب سایت)
 طراحی معماری مناسب
محتوای سایت ها معمولا از طریق وردپرس،دروپال و یا جوملا مدیریت می شوند بنابراین به لحاظ طراحی معماری کدنویسی در این cms ها نقصی وجود ندارد و استاندارد هستند.هر کدام از سیستم های مدیریتی محتوا مزایا و معایبی دارند اما باید بدانید که وردپرس محبوبیت بیشتری دارد زیرا این سایت ها تولید محتوا و مقالات دارند و محتوای به روز تهیه می کنند اما در جوملا ممکن است تا مدت ها اطلاعات به روز شوند و در وردپرس به طور پیش فرض استانداردهای سئو رعایت شده اند و محتوا بر اساس این استاندارد ها تولید و مدیریت می شود.

 

انتخاب کلمات کلیدی مناسب
اولین قدم در استانداردهای سئو استفاده از کلمات کلیدی مناسب در سایت است.باید در انتخاب کلمات کلیدی پرکاربرد توسط کاربران توجه داشت زیرا انتخاب کلمات کلیدی ای که کاربران بیشتری آنها را جستجو می کنند باعث می شوند که افراد بیشتری به سایت شما سر بزنند و می توانید آن کاربران را به عنوان کاربر هدف جذب کنید. جهت انتخاب کلمات کلیدی مناسب باید تحقیقات تخصصی ای در موتورهای جستجو صورت گیرد که این کار با کمک ابزار گوگل که به گوگل کیورد پلنر ( Google Keyword Planner ) معروف است انجام می گیرد. در این ابزار انواع کلمات کلیدی به شما معرفی می شوند و رقابتی بودن آنها در موتورهای جستجو مشخص خواهد شد.این ابزار برای کسانی که می خواهند تبلیغاتی بر اساس کلمات کلیدی انجام دهند نیز مهم است و با استفاده از این ابزار می توانید تعداد دفعات جستجوی کلمات را اندازه گیری کنید و با کلمات مشابه مقایسه کنید و سپس بر اساس این مقیاس ها کلمات کلیدی را انتخاب کنید.البته برای یادگیری کار با این ابزار ها می توانید مقالات متعددی را خواند و یا توسط شخصی که در این زمینه حرفه ای است آموزش ببینید زیرا کار با این ابزار تخصص خاص خود را می طلبد.
 تولید محتوای جذاب
مقالاتی که از نظر محتوا قوی هستند اما خشک و کسل کننده هستند خواننده را به خود جذب نمی کنند. محتوا می بایست برای خواننده جذاب و گیرا باشد و خواننده به محض خواندن آن،آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارد. با به اشتراک گذاشتن محتوا در فضاهای مجازی و دیگر سایت ها توسط کاربران تبلیغات گسترده ای برای سایت شما صورت می گیرد و افراد زیادی به سایت شما سر می زنند و بعضی از این افراد به کاربران هدف تبدیل خواهند شد و اعتبار سایت شما بالاتر خواهد رفت و سایت شما از دید کاربران مورد اعتماد واقع می شود. پس تمام سعی خود را کنید که در رعایت کردن استاندارد های سئو به تولید محتوا اهمیت ویژه ای دهید و تاثیر بسزای آن را نادیده نگیرید زیرا محتوای حرفه ای باعث می شود که سایت شما شناخته شود و کاربر آن را به دیگر سایت ها ترجیح دهد. تولید محتوای غنی ستون اصلی استانداردهای سئو به حساب می آید.

 

 

 

 سرعت بالای سایت
سرعت بالای سایت تاثیر بسزایی در بالا بردن ترافیک سایت دارد و یکی از استانداردهای سئو به حساب می آید و باید سعی در بالا بردن سرعت سایت خود داشته باشید.برای اطلاع از میزان سرعت سایت و مدت زمان لود شدن سایت برای کاربران می توانید وارد سایت gtmetrix.com شوید و تست سرعت سایت بگیرید. رتبه ی A برای سایت شما نشان دهنده ی سرعت مطلوب است و سرعت سایت شما بالای ۹۰ درصد خواهد بود و باید سعی کنید سایت شما به این سرعت برسد تا بتوانید رضایت کاربران را جلب کنید. با وجود رعایت کردن تمام استانداردهای سئو اگر سرعت سایت شما پایین باشد با استقبال کاربران مواجه نخواهید شد.
 دسترسی همیشگی و کیفیت بالای سایت
پیاده سازی سایت در هر سرور یا هاستی عاقلانه نیست و لازم است هاستی پایدار برای سایت خود انتخاب کنید و هاستی در استانداردهای سئو معتبر است که سایت های اسپم در آن نگهداری نشود و دارای پهنای باند خوبی باشد.یکی از مهمترین استانداردهای سئو انتخاب هاست مناسب است که به راحتی می توانید آن را خریداری کنید.

 جذب کاربر هدف در سایت
یکی از مهمترین استانداردهای سئو جذب کاربر هدف است که باید مهندسان سئو به آن اهمیت دهند و مدیران سایت باید اهمیت ویژه ای به رتبه ی الکسا دهند و کاربران هدف را به سایت هدایت شوند و ترافیک سایت را بالا ببرند تا بتوانید کسب و کار خود را رونق ببخشید. هنگامی که بازدیدکنندگان سایت بالا روند مسلما طراح سایت می تواند خدمات بهتری ارائه دهد و فروش را در سایت های فروشگاهی بالا ببرند. با رعایت استانداردهای سئو میتوانید کاربران متعددی جذب کنید و در نتیجه کاربر هدف را جذب کنید.

 

 تکنیک های جذب لینک با کیفیت
خرید لینک از دیگر سایت ها ممکن است به طور موقت کارساز باشد و تا مدت کوتاهی جایگاه شما را در گوگل بالا نگه دارد. اما برای ماندن در عرصه رقابت نیاز است که خلاقیت بیشتری به خرج دهید و تکنیک های لینک بیلدینگ را طرح ریزی کنید و تعداد لینک های سایت خود را افزایش دهید و به طور مداوم در جایگاه بالایی از گوگل بمانید.
 نقش ویدئو در سایت
یکی از الزامات در استانداردهای سئو آپلود یک ویدئو در سایت است که اخیرا مهندسان سئو به اهمیت آن پی برده اند. در سایت های فارسی زبان استفاده از عوامل بصری و ویدئو بسیار کم دیده می شود و باعث دلزدگی بازدیدکنندگان خواهد شد در حالی که در سایت های خارجی حتما حداقل یک ویدیو آپلود شده است تا بازدید کنندگان در لحظه ی ورود به سایت جذب ویدئو شوند. در واقع ویدئو ها به جذب کاربرد هدف کمک شایانی می کنند و باید گفت که تولید محتوای ویدئویی برای سایت یک شانس بزرگ برای سایت به حساب می آید و در کنار دیگر استانداردهای سئو موجب رشد سریع سایت شما خواهد شد. امروزه به دلیل نداشتن وقت کافی برای خواندن محتوی کاربر ابتدا ترجیح می دهد که با تماشای ویدئو و یا با دیدن محتوی ویدئویی سایت شما و کاربردی بودنش را محک بزند.

 

 

 تبلیغ در شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین عوامل در استانداردهای سئو هستند پس می بایست به نقش شبکه های اجتماعی در پیشبرد اهداف سایت توجه نمود. از طریق شبکه های اجتماعی می توانید کاربران را به سایت خود ارجاع دهید. می توانید بخش های جذاب محتوی یا ویدیو را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید تا کاربران را به بازدید از سایت خود تشویق کنید و برای سایت خود بازاریابی کنید و اجازه دهید که در قسمت نظرات کاربران به شما برای توسعه ی خدمات سایت ایده دهند و به راحتی بتوانید از طریق شبکه های اجتماعی برای سایت خود نیاز سنجی کنید. اگر با تبلیغ در شبکه های اجتماعی آشنایی ندارید می توانید به راحتی آموزش ببینید .

 مشارکت کاربران با سایت
می توانید با جذب کاربران هدف از آنها در توسعه ی سایت کمک بگیرید و اجازه دهید که در مدیریت سایت سهیم باشند و با یکدیگر تبادل اطلاعات کنید. بازدید کنندگان سایت می توانند به شما در رشد سایت کمک بزرگی کنند و مسئولیت انجام برخی از کارها را به آنها بسپارید و لازم است در این راستا به آنها اعتماد کنید. برای اینکار می توانید گروه هایی برای تبادل تجربیات بین کاربران تشکیل دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + چهارده =